۰

راهنمای خرید

مزایای خرید اینترنتی
سهولت و دسترسی:
محدودیت مکانی و زمانی: در خرید آنلاین، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و از هر مکانی که هستید، به فروشگاه های اینترنتی قطعات یدکی دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به صرف وقت و هزینه رفت و آمد، قطعات مورد نیاز خود را خریداری کنید.
مقایسه آسان: شما می توانید به راحتی قیمت و مشخصات قطعات یدکی مختلف را در فروشگاه های اینترنتی مختلف با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
تنوع بیشتر: فروشگاه های اینترنتی معمولاَ طیف گسترده تری از قطعات یدکی را در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی ارائه می دهند، بنابراین شما می توانید قطعات مورد نیاز خود را با مدل ها و برندهای مختلف پیدا کنید.
قیمت مناسب:
حذف واسطه ها: در خرید آنلاین، واسطه ها و دلالان حذف می شوند و شما می توانید قطعات یدکی را با قیمتی مناسب تر از فروشگاه های فیزیکی خریداری کنید.
تخفیف و حراج: فروشگاه های اینترنتی به طور مرتب تخفیف ها و حراج هایی را بر  روی محصولات خود ارائه می دهند که می توانید از آنها برای کاهش هزینه های خود استفاده کنید.
اطلاعات کامل:
توضیحات دقیق: فروشگاه های اینترنتی معمولاَ اطلاعات کاملی از جمله مشخصات فنی، تصاویر، ویدئو و نظرات مشتریان را در مورد هر قطعه یدکی ارائه می دهند که به شما در انتخاب قطعه مناسب کمک می کند.
مشاوره آنلاین: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی امکان مشاوره آنلاین با متخصصان را فراهم می کنند تا شما بتوانید در صورت نیاز از راهنمایی و کمک آنها برای انتخاب قطعه مناسب استفاده کنید.
راحتی و امنیت:
خرید در خانه: شما می توانید بدون نیاز به خارج شدن از منزل و در آرامش کامل، قطعات یدکی مورد نیاز خود را خریداری کنید.
روش های پرداخت امن: فروشگاه های اینترنتی معتبر از روش های پرداخت امن مانند درگاه های بانکی و کیف پول های الکترونیکی
استفاده می کنند که اطلاعات پرداختی شما را به طور کامل محرمانه نگه می دارند.
ضمانت و خدمات پس از فروش: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی برای محصولات خود ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می دهند
​​​​​​​که شما می توانید در صورت وجود هرگونه مشکل از آنها استفاده کنید.
صرفه جویی در زمان:
فرایند خرید سریع: در خرید آنلاین، شما می توانید در عرض چند دقیقه قطعات یدکی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید و نیازی به صرف وقت زیاد در فروشگاه های فیزیکی نیست.
ارسال سریع: بسیاری از فروشگاه های اینترنتی امکان ارسال سریع محصولات را فراهم می کنند تا شما بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن قطعات یدکی خود را دریافت کنید.​​​​​​​
 کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما توصیه اتویا انجام ثبت نام است که مزیت آن این است که علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشید، می توانید از آخرین اخبار و تخفیفات پلکانی و پیشنهادهای خرید خوب مطلع شوید.
با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد سایت، به سایت اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.
 مشتریان در هنگام ثبت سفارش می بایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، اتویا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند .همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد.
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی می‌‏شوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در اتویا در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد.
کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت اتویا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما از فروشگاه اتویا برای ما افتخار است و تیم اتویا سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد اما چنانچه موجودی کالا در اتویا حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری به پایان برسد. حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای اتویا محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
 در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی کالا ، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی ) واریز خواهد شد.
یا انصراف مشتری از خرید ،زمانی که محصول بسته بندی و ارسال شده باشد مبلغ پرداخت شده با کسر ۲۰ درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی )  واریز خواهد شد.
 در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت اتویا حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای اتویا محفوظ است. بدیهی است اتویا در اسرع وقت وجه دریافتی را به پرداخت کننده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری(اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی) واریز و عودت می‌نماید و مشتری با خرید از سایت اتویا از این امر و کلیه قوانین آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
 از آنجا که اتویا یک وب ‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام می شود. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد. لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد رهگیری نهایی تکمیل سفارش خود را از طریق ایمیل دریافت کنند و بدیهی است که اتویا هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا پروسه سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده ، ندارد.


قوانین عمومی
کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه اتویا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های فروشگاه اتویا تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روزرسانی می‌شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
پرداخت الکترونیکی
فروشگاه اتویا مجهز به درگاه پرداخت آنلاین الکترونیکی است و کلیه پرداخت‌ها صرفا از طریق این درگاه‌ها صورت می‌گیرد. در صورت موفق بودن پرداخت، فرایند پردازش انبار و ارسال سفارش شما به صورت خودکار انجام خواهد شد. اگر پرداخت شما ناموفق بود، و مبلغ خرید از حساب شما کسر شد، تا 24 ساعت به حساب باز خواهد گشت. شایان ذکر است، تمام مسئولیت این فرایند به عهده شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت است.  تیم پشتیبانی فروشگاه  اتویا به منظور تکریم مشتری پیگیر این موارد نیز خواهند بود.
خسارت در هنگام حمل و نقل
فروشگاه اتویا همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. از این‌رو همواره سعی برآن است که شرکت‌های مورد اعتماد برای حمل و نقل انتخاب شوند. با توجه به بسته بندی مناسب در هنگام پردازش، بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است. در نظر داشته باشید، فروشگاه اتویا به دلیل حمایت از حقوق مشتری همواره پیگیر حوادث پیش آمده خواهد بود. از  این رو، آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش فروشگاه اتویا اطلاع داده شوند. همچنین در طول فرایند پردازش سبد خرید، با درخواست شما تصاویر مربوط به این فرایند، در نرم افزارهای اجتماعی برای شما ارسال خواهند شد.
ارتباطات الکترونیکی
تمام راه‌های ارتباطی فروشگاه اتویا با مشتریان و همچنین آدرس فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی موارد موجود در این صفحه می‌باشد. واضح است که غیر از موارد ذیل، هیچ ضمانتی بابت سوء استفاده کلاهبرداران اینترنتی از نام فروشگاه اتویا در دیگر شبکه‌های اجتماعی یا پل‌های ارتباطی دیگر وجود ندارد. در صورت تغییر و یا ایجاد صفحات جدید در دیگر شبکه‌های اجتماعی و یا تغییر راه‌های ارتباطی این مطلب بروز خواهد شد.
ضمانت اصالت کالا و ضمانت تعویض کالا
کلیه محصولات موجود در وبسایت فروشگاه اتویا ، در صورت عدم نصب قطعه روی خودرو به مدت 7 روز امکان مرجوعی دارند. توجه نمایید محصولات موجود در دسته‌بندی لوازم الکترونیکی در صورت باز شدن بسته‌بندی امکان مرجوعی نخواهند داشت. کلیه محصولاتی که دارای ضمانت اصالت کالا هستند به طور قطع تولید کارخانه برند مربوطه هستند و فروشگاه اتویا هیچ تعهدی در قبال محصولات بدون ضمانت اصالت کالا ندارد.
آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل برطبق رویه ها در لحظه تحویل به مشتری و یا 24 ساعت پس از آن تحویل کالا اعلام گردد. درغیر این صورت جهت تایید درخواست مرجوعی نیاز به ارسال مستندات شفاف می باشد.
برای تسریع در استفاده از سرویس مرجوعی و تعویض 7 روزه، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته‌بندی و در شرایط اولیه باشد، لوازم جانبی و دیگر قطعات موجود در بسته‌بندی به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در فروشگاه اتویا به اتمام برسد، و فروشگاه امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید.​​​​​​​

پرسش‌های متداول

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید